طرز تهیه سوفله پنیر با آبجو

کلمه "سوفله" از کلمه فرانسوی "souffler" به معنای "پف کردن" گرفته شده. سرآشپز فرانسوی به نام ماری آنتون کارم، دستور این غذا رو در اواسط دهه 1800 کامل کرد. زمانی که او برای مردم ثروتمند پاریس این غذای لذیذ رو درست می‌کرد، از فرهای به روز شده‌ای که به جای زغال سنگ به وسیله هوا گرم می شدن استفاده می‌کرد و این تغییر بزرگی در افزایش پخت سوفله‌ها ایجاد کرده بود.

سوفله‌ها یه نوع پنیر ساده هستن و درست کردنشون هم خیلی راحته. با وجود این‌که سوفله پنیر خیلی ساده هست ولی طرفدار زیاد داره. به نظر میاد یه چیز محرمانه یا جادویی در اون وجود داره که با وجود سادگی این‌همه طرفدار داره. حالا ما می‌خواییم در اینجا طرز درست کردن این سوفله خوشمزه رو به شما آموزش بدیم. این یه دستور ساده سوفله پنیر هست که می‌تونین به روش‌های مختلف درستش کنین. اگر اولین باریه که سوفله درست می‌کنین، بهتره دستور تهیه رو بخونین و قبل از شروع، همه مواد رو آماده کنین.

مواد لازم

خردل ۲ قاشق غذا خوری (۳۰ میلی لیتر)
شیر ۳/۴ فنجان (۱۸۸ میلی لیتر)
پیاز خرد شده ۱/۲ فنجان
آبجو ۱/۲ فنجان (۱۲۵ میلی لیتر)
نان سفید ۱۰ عدد
مرغ خرد شده ۲۲۷ گرم
پنیر چدار ۲۲۷ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۷۵ گرم
کرم تارتار، نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه سوفله

در مرحله اول ظرف سوفله رو کاملا چرب کنین. بعد نان‌ها رو به شکل مکعب‌های کوچیک برش بدین و دور اون‌ها رو جدا کنین و کره و خردل رو روی نان بمالین.

حالا زرده تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل رو توی یه ظرف بریزین و با مخلوط کن حسابی این مواد رو با هم مخلوط کنین. در مرحله بعدی نان، مرغ خرد شده، پنیر چدار و پیاز خرد شده رو به مواد اضافه کنین و با هم مخلوط کنین. بذارین این مخلوط برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنه. بعد از ۲۰ دقیقه آبجو رو به موادتون اضافه کنین. اضافه کردن آبجو باعث می‌شه سوفله شما هم طعم متفاوت‌تری داشته باشه و هم این‌که باعث پف‌دار‌تر شدن اون می‌شه.

سفیده تخم مرغ‌هایی رو که از زرده جدا کرده بودین رو داخل یه کاسه بریزین و با همزن به هم بزنین و در ادامه کرم تارتار رو به اون اضافه کنین و در آخر این مخلوط رو با موادی که از قبل درست کرده بودین مخلوط کنین. همه مواد که کاملا باهم مخلوط شدن رو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۱۷۷ سانتیگراد سلسیوس (۳۵۰ درجه فارنهایت) بپزین و بعدش بلافاصله این سوفله پنیر خوشمزه و لذیذ رو سرو کنین.

امیداوریم از این رسپی لذت برده باشین و این سوفله خوشمزه و پر طرفدار رو برای عزیزانتون درست کنین.

کلیدواژه : beerbeer bottlebeer storebeer به آلمانیbeer به انگلیسیbeer به فارسیbeer معنیbeer777beerdigung queenbeerusberrak tüzünataçberriesberries به فارسیberries معنیberryberry bittyberry bombberry rushberry به فارسیberry معنیآبجوآبجو اسلامیآبجو اسلامی برای سنگ کلیهآبجو اسلامی بهنوشآبجو اسلامی جوجوآبجو اسلامی چیستآبجو اسلامی حرام استآبجو اسلامی دیجی کالاآبجو اسلامی شمسآبجو اسلامی قیمتآبجو الکل دارآبجو اورجینالآبجو بالتیکاآبجو بدون الکلآبجو به انگلیسیآبجو توبورگآبجو جوجوآبجو روسیآبجو غیر الکلیآبجو قوطیآبجو قوطی قرمزآشپزی ایرانیآشپزی ایرانی آپاراتآشپزی ایرانی اینستاآشپزی ایرانی با مرغآشپزی ایرانی با مرغ شکم پرآشپزی ایرانی جدیدآشپزی ایرانی در طبیعتآشپزی ایرانی دسرآشپزی ایرانی سنتیآشپزی ایرانی کوتاهآشپزی مدرنآشپزی مدرن ایرانیآشپزی مدرن اینستاگرامآشپزی مدرن با مرغآشپزی مدرن پانیذآشپزی مدرن ترکیهآشپزی مدرن ترکیه جم فودآشپزی مدرن و جدیدآموزش سوفلهآموزش سوفله بادمجانآموزش سوفله پنکیکآموزش سوفله سیب زمینیآموزش سوفله شکلاتیآموزش سوفله شکلاتی بدون فرآموزش سوفله مرغابجو اسلامی چاق کننده استاشپزی مدرن با تصویراشپزی مدرن و اساناموزش سوفله سبزیجاتاموزش سوفله ماکارونیاموزش سوفله موزخرید آبجو اورجینالخواص آبجو غیر الکلیطرز تهیه سوفله پنیریکیک پزیکیک پزی بازیکیک پزی به انگلیسیکیک پزی جادویی دیزنیکیک پزی جدیدکیک پزی خانگیکیک پزی دخترانهکیک پزی در خانهکیک پزی کودکانهکیک پزی مینیاتوری
مینوفر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *