فواید نوشیدن آبجو بدون الکل

فواید نوشیدن آبجو بدون الکل

آبجو از قدیم یکی از نوشیدنی های مهم بعد از چای و آب محسوب می شده است. امروز هم دارای طرفدار های بسیاری می باشد. آبجوی بدون الکل یا همان ماءالشعیر از پرمصرف‌ترین نوشیدنی ها ی محبوب در بین ایرانیان می باشد .

محبوبیت آبجو بدون الکل در ایران

آبجوی بدون الکل یا همان ماءالشعیر از پرمصرف‌ترین نوشیدنی های محبوب در بین ایرانیان می باشد . به مرور زمان کارخانه‌هایی که ماءالشعیر تولید می‌کردند اقدام به زدن اسانس و طعم نمودند و در نتیجه توانستند طعم تلخ آبجوی غیر الکلی را تغییر دهند. به همین دلیل به مرور در بین خانواده ها دارای محبوبیت بسیار زیادی شد . آبجوی غیر الکلی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی بسیار یکی از بهترین نوشیدنی ها می باشد و می ‌توان آن را جایگزین نوشیدنی هایی از قبیل نوشابه کرد .

فواید مصرف آبجو بدون الکل

آبجو بدون الکل عوارض بسیار کمی دارد و البته فواید آن بی شمار است آبجو می تواند رشد سلول های سرطانی را متوقف کند و همچنین از بروز سکته قلبی جلوگیری نماید و مرکزی به صورت مداوم مصرف نماید ۶۰ یا ۴۰ درصد از بروز سکته قلبی جلوگیری می نماید. آبجو همچنین موجب کاهش فشارخون می‌شود و قند خون افراد دیابتی را کنترل می کند . آبجو بدون الکل دوای حافظه است و از آلزایمر جلوگیری می‌کند و همچنین موجب می‌شود معده ترش نکند و دستگاه گوارش تقویت گردد .

طریقه ساخت آبجو غیر الکلی

آبجو از عصاره جوانه جو و عصاره مالت به وجود می آید کارخانجات معمولاً از جوی دو ردیفه برای تولید آبجو و یا ماء الشعیر استفاده می نمایند. ابتدا در داخل کارخانه جو را پاک کرده و تمیز می‌کنند سپس می شویند و خیس می نماید و به سالن‌هایی برای جوانه زنی انتقال می دهند اما این سالن باید ۲۰ درجه باشد و رطوبت داخل آن ۷۰ درصد باشد

به جو جوانه زده مالت می گویند پس از آنکه مالت جوانه زد به مدت ۳۰ دقیقه خیس می کنند و سپس آن را آسیاب نموده و در مراحل آخر داخل تانک های مخصوص پخت می ریزند مالت ها به مدت ۳ ساعت و نیم در داخل تانک پخته می‌شوند و سپس در بخش فیلتراسیون تفاله ها را جدا می نمایند . برای آنکه آبجوی به دست آمده غیر الکلی شود عصاره رازک و شکر به آن اضافه می نمایند و مایع به دست آمده را در دستگاهی به نام چیلر می گذارند تا با ایجاد شوک الکتریکی از الکلی شدن آن جلوگیری نمایند در نهایت شربت به وسیله آب دو برابر می شود و پس از گذشتن از دستگاه فیلتراسیون مایع شفافی به نام آبجو حاصل می شود .

مواد موجود در آبجو

آبجو دارای بیش از دو هزار ماده شیمیایی می باشد و فواید بسیار زیادی دارد که غیر قابل انکار است این نوشیدنی سرشار از ترکیباتی نظیر ویتامین B پلی فنول و اسید فولیک است که همه این ها برای بدن ضروری و مفید می باشند . فراموش نکنید که آبجوی دارای الکل برای بدن بسیار مضر می باشد به همین دلیل سعی نمایید از آبجو غیر الکلی مصرف کنی .

آبجو الکل دار به دلیل داشتن الکل به غشای سلول آسیب می زند به همین دلیل مصرف مداوم آن موجب لرزش دست ، آلزایمر و خستگی بدون دلیل می شود در حالی که آبجو غیر الکلی برای بدن هیچگونه ضرری ندارد و همچنین به حفظ سلامت بدن نیز کمک می کند

عوارض مصرف آبجوی غیر الکلی

آبجو غیر الکلی در بعضی از مواقع موجب آلرژی می شود البته این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد و همچنین مصرف همزمان آبجوی غیر الکلی با داروهای بازدارنده اکسیداز و تکامین که داروهای ضد افسردگی و پارکینسون می باشند باعث افزایش فشار خون می شود.

اگر آبجوی غیر الکلی را به همراه داروهای مخصوص دیابت مصرف نمایید ممکن است اثر دارو را تشدید کند و سطح قند خون را به شدت کاهش دهد در بعضی از مواقع مصرف آبجو غیر الکلی موجب نفخ معده و سردرد های میگرنی می شود .

مینوفر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *