طرز تهیه کیک با ماءالشعیر ( آبجو )

بیشتر کد‌بانوهای ایرانی علاقه زیادی به پختن کیک با طعم و مزه‌های مختلف دارن و اگر شما هم جزء این دسته از خانم‌ها هستین، بهتره برای اینکه تنوعی در پخت کیکتون ایجاد کنین از ماءالشعیر استفاده کنین. کیک ماءالشعیر در مقایسه با کیک‌های دیگه مزه متفاوتی داره و شما می‌تونین این نوع کیک رو داخل خونه به راحتی درست کنین. تو این مقاله می‌خواییم طرز تهیه این کیک لذیذ و خوشمزه رو به شما آموزش بدیم. پس با ما همراه باشین.

مواد لازم

آرد ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر)
پودر کاکائو ۲ فنجان (۵۰۰ میلی لیتر)
وانیل ۲ قاشق چایخوری (۱۰ میلی لیتر)
تخم مرغ ۲ عدد
شکر سفید ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر)
شکر قهوه ای ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر)
ماءالشعیر یا آبجو ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر)
شیر۲ فنجان (۵۰۰ میلی لیتر)
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر)
قهوه ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر)
شکلات آب شده ۲ قاشق غذا خوری (۳۰ میلی لیتر)
پودر قند ۲ فنجان (۵۰۰ میلی لیتر)
خامه ۲۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم

طرز تهیه

خوب اول از همه می‌ریم سراغ مواد خشک. توی یه کاسه یه پیمانه آرد بریزین و کمی نمک هم روی آن بریزین. یه قاشق چایخوری جوش شیرین و یه فنجان پودر کاکائو هم روی آن بریزین و مواد را با هم حسابی مخلوط کنین. حالا دو قاشق غذا خوری کره رو توی یه کاسه بریزین و یه فنجان شکر سفید و یه فنجان شکر قهوه‌ای هم به اون اضافه کنین و مواد رو با هم مخلوط کنین. بعد ۲ تا تخم مرغ به مواد اضافه کنین و دوباره مواد رو به هم بزنین. حالا یه قاشق چایخوری وانیل و ۲۵۰ گرم خامه رو به موادتون اضافه کنین و کاملا مواد رو باه مخلوط کنین. بعدش یه لیوان شیر همراه یه فنجان قهوه رو به مواد اضافه کنین و بهم بزنین. حالا موقع اضافه کردن ماءالشعیر یا آبجو هست، یه فنجان ماءالشعیر به مواد اضافه کنین.

کف قالب رو کمی چرب کنین و مواد رو داخل قالب بریزین و اون رو برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر با درجه حرارت ۱۷۷ سانتیگراد سلسیوس (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار بدین. کیک شما آماده‌است. وقتی کیک خنک شد اون رو از قالب جدا کنین. حالا توی یه ظرف یه قالب کره بندازین و ۲ قاشق غذاخوری شکلات آب شده یا شکلات نوتلا روی آن بریزین و مواد را بهم بزنین. نصف فنجان پودر قند به اون اضافه کنین. بعد از هم زدن یه فنجان دیگر پودر قند اضافه کنین. الان بايد یه فنجان شیر اضافه کنین و یه پیمانه هم پودر کاکائو روي اون بریزین. یه قاشق چایخوری وانیل هم اضافه کنین و مواد رو کاملا با هم مخلوط کنین. خامه شکلاتی شما هم آماده شده.

روی کیک رو کاملا با خامه شکلاتی بپوشونین و یه قالب دیگه کیک هم روی آن بذارین و دوباره رو و دور کیک رو با خامه شکلاتی بپوشونین و اون رو برای ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال بذارین تا خامه خودش رو بگیره. این کیک خوشمزه رو می‌تونین با بستنی وانیلی سرو و میل کنین.

امیداوریم از این رسپی راحت و خوشمزه لذت برده باشین و این کیک فوق العاده رو برای عزیزانتون درست و کنین و کنار هم میل کنین.

کلیدواژه : beerbeer bottlebeer storebeer به آلمانیbeer به انگلیسیbeer به فارسیbeer معنیbeer777beerdigung queenbeerusآبجو اسلامیآبجو اسلامی برای سنگ کلیهآبجو اسلامی بهنوشآبجو اسلامی جوجوآبجو اسلامی چیستآبجو اسلامی حرام استآبجو اسلامی دیجی کالاآبجو اسلامی شمسآبجو اسلامی قیمتآشپزیآشپزی آسانآشپزی ایرانیآشپزی با مرغآشپزی به انگلیسیآشپزی خانگیآشپزی در طبیعتآشپزی کوچولوآشپزی کیکآشپزی مینیاتوریابجو اسلامی چاق کننده استپخت کیکپخت کیک اسفنجیپخت کیک با دکمه combiپخت کیک بدون فرپخت کیک در پلوپزپخت کیک در توسترپخت کیک در قابلمهپخت کیک در قابلمه با آبپخت کیک در ماکروفرپخت کیک سادهطرز تهیه کیک اسفنجیطرز تهیه کیک خیسطرز تهیه کیک زبراطرز تهیه کیک سادهطرز تهیه کیک ساده با شیرطرز تهیه کیک ساده بدون فرطرز تهیه کیک شکلاتیطرز تهیه کیک هویجطرز تهیه کیک یخچالیطرز تهیه کیک یزدیقنادیقنادی بهارقنادی بی بیقنادی تک درخت تبریزقنادی رکس تبریزقنادی سولدوشقنادی طوسی مشهدقنادی کامران شیرازقنادی نیشکرقنادی هانسکیک پزیکیک پزی بازیکیک پزی به انگلیسیکیک پزی جادویی دیزنیکیک پزی جدیدکیک پزی خانگیکیک پزی دخترانهکیک پزی در خانهکیک پزی کودکانهکیک پزی مینیاتوریماءالشعیرماءالشعیر باربیکنماءالشعیر بالتیکاماءالشعیر بهنوشماءالشعیر تلخماءالشعیر جوجوماءالشعیر شمسماءالشعیر طبیماءالشعیر کلاسیکماءالشعیر کله اسبی
مینوفر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *